preskoči na sadržaj
Vijesti

Terenska nastava STEM predmeta na Vustju

Nastavnice STEM predmeta naše škole Spomenka Koledić, Vlasta Hermanović, Monika Vulama i dr. sc. Željka Dijanić u ponedjeljak 10. lipnja 2024. su za učenike prvog, drugog i trećeg razreda gimnazije organizirale terensku nastavu Biologije, Fizike, Matematike i Tjelesne i zdravstvene kulture na Vustju. Učenike su podijelile u tri skupine po razredima tako da je svaki razred odradio po jednu aktivnost iz svakog predmeta.
Više o aktivnostima učenika pročitajte pod opširnije.

Nastavnice STEM predmeta naše škole u ponedjeljak 10. lipnja 2024. su za učenike prvog, drugog i trećeg razreda gimnazije organizirale terensku nastavu Matematike, Biologije, Fizike i Tjelesne i zdravstvene kulture na Vustju. Učenike su podijelile u tri skupine po razredima tako da je svaki razred odradio po jednu aktivnost iz svakog predmeta.
 
Uz vođenje nastavnica matematike Monike Vulama i dr. sc. Željke Dijanić učenici svih triju razreda iz Matematike su imali zadatak odrediti visinu stabla smreke, a učenici drugog i trećeg razreda još i širinu jezera pored ribarske kuće. Koristili su špagu i metar za određivanje udaljenosti te mobitel i aplikaciju Protraktor za određivanje kutova te su primjenom trigonometrije pravokutnog trokuta ili poučka o kosinusu izračunali tražene veličine. Učenici prvog razreda dodatno su se podijelili u tri skupine pa su na isti način iz različitih točki gledanja odredili visinu električnog stupa te međusobno usporedili dobivene rezultate.
Uz vođenje nastavnice biologije Spomenke Koledić učenici su iz Biologije proučavali sljedeće sadržaje: 1. razred je imao ispitivanje abiotičkih čimbenika u vodi oba jezera i njihovu usporedbu te pregled utjecaja čovjeka na jezero i okoliš oko njega, 2. razred je ispitivao i uspoređivao planktonske organizme u oba jezera koje su zahvatili planktonskom mrežom i uzorke pregledali pod lupom te odgovarali na pitanja o ulozi planktona u vodama, a 3. razred se bavio makroskopskim biljnim i životinjskim svijetom uz jezero i u jezeru, životinje su hvatali mrežicom, fotografirali i pustili u okoliš, organizme koji žive na dnu jezera su procijedili kroz sito i proučavali pod lupom, a biljke fotografirali i određivali uz pomoć aplikacije Pl@ntNet ili Google pretraživanjem fotografija.
Uz vođenje nastavnice fizike Vlaste Hermanović učenici su iz Fizike proučavali sljedeće pojave: 1. razred se bavio Keplerovim zakonima, na tlu su vrtlarskom konstrukcijom nacrtali elipsu koja je geometrijski model putanje planeta, zatim su simulirali gibanje planeta oko zvijezde i računali ophodna vremena za Uran, Jupiter, Saturn i Naptun, 2. razred je proučavao pretvorbu kinetičke u toplinsku energiju, a 3. razred valove na vodi pri čemu su određivali frekvenciju vala, valnu duljinu i računali brzinu vala, a zatim i interferenciju dva vala na vodi.
Provedenom anketom nastavnice su dobile povratne informacije od učenika koji kažu da im je bilo jako zanimljivo, puno su naučili, ništa ih tijekom aktivnosti nije zbunjivalo te da bi voljeli i ubuduće učiti na ovaj način.


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Željka Dijanić   datum: 12. 6. 2024.

 


Tražilica



Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Obrazovne institucije

Pomoć pri učenju

Dnevni tisak
 • Večernji list
 • Jutarnji list
 • 24 sata
 • Index.hr
 • SPARKLES


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju